Fagpressens årlige prisutdeling ble en hyggelig affære for gatemagasinet =Oslo. Juryen var «ikke i tvil ett sekund» om hvem som skulle vinne fotoprisen. Ifølge jurymedlem og fotopedagog Knut Førsund har vinneren «...full kontroll på det tekniske og på det å se motiver...Hans bilder framhevet seg ved første øyekast.»
Prisvinner Koutsomytis har jobbet i =Oslo i fem år, og er idag kreativ leder med ansvar for layout, foto og design. Han og =Oslo vant i fjor både fotoprisen og forsideprisen.
Det er en stor ære å vinne denne prisen, særlig for andre gang på rad. Jeg må takke mine kolleger for et godt samarbeid, men først og fremst alle selgerne. Det er jobben de gjør på gata som inspirerer meg i hverdagen, som gjør det meningsfylt å arbeide med dette år etter år, skriver Koutsomytis i en pressemelding.
Jubileumsbok i juli. I forbindelse med magasinets 5-årsmarkering utgir =Oslo en jubileumsbok i juli i år. Den er en fotobok, designet og billedsatt av Koutsomytis.
Vi ønsker å gi selgerne våre noe spesielt å selge når vi fyller fem år. Noe som skiller seg fra et vanlig magasin, og noe de kan være stolte av i gatebildet. Da falt valget på en eksklusiv fotobok med fokus på hovedstaden, forteller han.
Markedshonnør. =Oslo fikk også hederlig omtale i konkurranse om markedsprisen, for sitt arbeid med Juleboken som selges hver desember. Juryen var imponert over bokens synlighet og et salg på 50 000 bøker.
Denne andreplassen er en flott anerkjennelse av det totale arbeidet =Oslo gjør i fellesskap, fra alle selgerne på gata, til redaksjonen og distribusjonen. Et bevis på at det er mulig å drive markedsføring på en verdig måte, sier kulturredaktør Kari Bu i pressemeldingen fra =Oslo.
Prisvinner Koutsomytis har jobbet i =Oslo i fem år, og er idag kreativ leder med ansvar for layout, foto og design. Han og =Oslo vant i fjor både fotoprisen og forsideprisen.
Det er en stor ære å vinne denne prisen, særlig for andre gang på rad. Jeg må takke mine kolleger for et godt samarbeid, men først og fremst alle selgerne. Det er jobben de gjør på gata som inspirerer meg i hverdagen, som gjør det meningsfylt å arbeide med dette år etter år, skriver Koutsomytis i en pressemelding.
Jubileumsbok i juli. I forbindelse med magasinets 5-årsmarkering utgir =Oslo en jubileumsbok i juli i år. Den er en fotobok, designet og billedsatt av Koutsomytis.
Vi ønsker å gi selgerne våre noe spesielt å selge når vi fyller fem år. Noe som skiller seg fra et vanlig magasin, og noe de kan være stolte av i gatebildet. Da falt valget på en eksklusiv fotobok med fokus på hovedstaden, forteller han.
Markedshonnør. =Oslo fikk også hederlig omtale i konkurranse om markedsprisen, for sitt arbeid med Juleboken som selges hver desember. Juryen var imponert over bokens synlighet og et salg på 50 000 bøker.
Denne andreplassen er en flott anerkjennelse av det totale arbeidet =Oslo gjør i fellesskap, fra alle selgerne på gata, til redaksjonen og distribusjonen. Et bevis på at det er mulig å drive markedsføring på en verdig måte, sier kulturredaktør Kari Bu i pressemeldingen fra =Oslo.
Dimitri Koutsomytis
fra fotoreportasjet "Postkort fra Rimini"
Dimitri Koutsomytis
fra fotoreportasjet "Postkort fra Rimini"
Dimitri Koutsomytis
fra fotoreportasjet "Postkort fra Rimini"