Eduardo Valle de Anton
Aligned Alienation (parallell fremmedgjøring)
Billedserien viser tre sekvenser fra et vanlig urbant miljø hvor mennesker og biler er to sentrale elementer. Jeg prøver å skildre hvordan bilen og mennesker utgjør en stor del av dette urbane miljøet. Ved å fokusere på hvordan møtet mellom bilen og mennesket oppstår, belyser jeg den relasjonen som binder dem sammen. I løpet av dagen møter de hverandre på vei til og fra jobben. Dette utgjør på en måte deres sameksistens og interaksjon. I reklamen ser vi hvordan bestemte mennesketyper velger bestemte biltyper. Det er som om de gjensidig appellerer til hverandres identitet og behov. Når de skilles går noen til arbeidet og andre til garasjen. Fra hver sin plass inntar de den samme posisjon. De ser på de andre, men er egentlig forskjellige individer. De har felles funksjoner men inni seg og utenpå er de ganske forskjellig. Hvordan mennesket og bilen påvirker hverandre i det urbane bymiljø er et hovedspørsmål i denne billedserien.
Eduardo Valle de Anton
1. plass (12 poeng) i Fotografen 2015 konkurransen. Tema "Miljø"
Eduardo Valle de Anton
1. plass (12 poeng) i Fotografen 2015 konkurransen. Tema "Miljø"
Eduardo Valle de Anton
1. plass (12 poeng) i Fotografen 2015 konkurransen. Tema "Miljø"