Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_103869} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Sånne bilder skulle jeg ønske å kunne tatt, det er utrolig stilig med sånn kornete/metallisk og grovt bilde. Hvordan får du det til?
Her er det mye man kunne ha gjort med forskjellige ansikt/klær og uttrykk...hvis en bare hadde vært der og da.
Likte dette helt enkelt p.g.a. stemningen
Håkon B.
synes det funka bedre da jeg flippa det horisontalt. Ellers var det en fin greie du har gjort her. Skikkelig Edgarsk :)
- Håkon
Ragnar W.
Veldig bra gjennomført!
Flott kornethet!
/Ragnar
Eirik D.
Flott...
S. N.
dette fungerte veldig bra.
bra ide og vellykket gjennomføring.
silje
Steinulf L.
Basert på ditt forrige bilde så kunne jo tittelen være 'Fluenes Herre'. :-)
Ganske så vellaget kitsch bilde.
Frank W. G.
Dette kan du! Veldig bra på alle tenkelige vis. Jeg liker disse bildene dine som er fullspekket med mystikk.
Frank
Kolbein S.
Helt enormt som vanlig Erlend.. Tror ikke du har laga ett bilde jeg ikke kunne tenkt meg å ha på veggen(med unntak av d forrige;))
Er jo vanskelig og vite akkurat hvilken følelse du vil ha fram, men lurer på om d kunne vært kult med litt ''skumlere'' hender.. Ikke så menneskelige..
MVH
Kolbein
Arild S.
Bra laget.
Litt usikker på topp og bunn i forhold til at det meste skjer midt i bildet, men har ingen råd egentlig. Liker bruk av nært og fjernt som gir fin dybde.
Dersom det er et selvportrett kan tittelen f.eks være: ''The truth abouth Erlend'' ..men trenger vel ingen tittel egentlig.
Erlend M.
Takk for kommentarene!
HB: Dette er faktisk speilvendt av originalopptak(ene), det var ikke mye forskjell men synes denne var hakket bedre selv.
KS: Tenkte på skumlere hender også, men tror jeg vil ha det litt mer subtilt.
AS: Det er ikke meg på bildet :) Og om det så var meg, så kaller jeg ikke bildene mine for selvportrett.
Mulig jeg gjør noen forandringer i en ev. senere versjon.
Kristoffer R.
bra gjennomfrøt -- spennende ting du prøver deg på her. Synes det formidler masse, og skjønner at det kan være vanskelig å finne en tittel som passer...
steffen o.
Veldig stilig! Jeg virkelig digger etterarbeidet du har gjort (eller som jeg anter du har gjort).
sjekka gjennom resten av ''mappa'' di, mye bra der!
-s
Kristoffer L.
Utrolig sterkt!
Bildet vekker dunkle assosiasjoner til Magrittes speilbilder. Men står fjellstøtt på sine egne, originale ben.
Jeg forstår problemet ditt med å finne tittel til bildet.
- Kristoffer
Eirik H.
Tøft. Vanskeleg å få slike bilete bra reint teknisk, men her har du klart det. Bra.
Hilde J.
Knallbra! Tittelen blir underordnet i et bilde som dette.
~~hilde~~
Janne L.
Utroligt spennende bilde. Flott jobbet.
Janne
Avsluttet .
Kva kamera har du? Kamerainnstillingar hadde hjulpe.-..
Erlend M.
KN: Husker ikke hvilke kamerainnstillinger jeg brukte. Men det er satt sammen av flere ulike eksponeringer av ulike bilder. Stort sett passer jeg bare på at jeg har passe dybdeskarphet og bruker lukkertid deretter. Jeg bruker et Canon G5, enkle greier med andre ord.
Kristoffer L.
Det kan være interessant å komme tilbake til bilder en har kommentert tidligere, for å sjekke om en ser ting på samme vis etter en tid.
Kommentaren jeg skrev tidligere, er nok preget av at jeg ved første blikk lot meg blende av den kompositoriske oppbyggingen og det gode håndverksmessige arbeidet.
Innholdsmessig synes jeg imidlertid bildet står langt svakere nå. Når alt kommer til alt, er det jo innholdet, ikke teknikken, som avgjør et bildes potensiale for tidløse verdi. Det jeg fester meg ved, er det sjokkerte/overraskede uttrykket mannen til høyre har. Denne personen fungerer på et vis som bildets 'forteller', samtidig som han også er deltaker. Det som slår meg, er at du i stor grad lar denne deltakende fortelleren tolke bildet ferdig for betrakterne av bildet.
En god psykologisk thriller når fram først og fremst på grunn av alt det som nettopp ikke staves i klartekst. Jeg har kommet til at bildet ville virke langt sterkere om denne personens uttrykk ikke var så påtatt åpenlyst og forutsigbart. Hvis han ikke i denne grad instruerte betrakteren, hadde det styrket bildet - og også gjort det mer severdig over tid.
- Kristoffer
sverre k.
legger meg flat.....!!! fantastiske ideer og teknikker.
Brit M.
Knall! Hva med The mirror is blind?
Brit
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Her er det mye man kunne ha gjort med forskjellige ansikt/klær og uttrykk...hvis en bare hadde vært der og da.
Likte dette helt enkelt p.g.a. stemningen
- Håkon
Flott kornethet!
/Ragnar
bra ide og vellykket gjennomføring.
silje
Ganske så vellaget kitsch bilde.
Frank
Er jo vanskelig og vite akkurat hvilken følelse du vil ha fram, men lurer på om d kunne vært kult med litt ''skumlere'' hender.. Ikke så menneskelige..
MVH
Kolbein
Litt usikker på topp og bunn i forhold til at det meste skjer midt i bildet, men har ingen råd egentlig. Liker bruk av nært og fjernt som gir fin dybde.
Dersom det er et selvportrett kan tittelen f.eks være: ''The truth abouth Erlend'' ..men trenger vel ingen tittel egentlig.
HB: Dette er faktisk speilvendt av originalopptak(ene), det var ikke mye forskjell men synes denne var hakket bedre selv.
KS: Tenkte på skumlere hender også, men tror jeg vil ha det litt mer subtilt.
AS: Det er ikke meg på bildet :) Og om det så var meg, så kaller jeg ikke bildene mine for selvportrett.
Mulig jeg gjør noen forandringer i en ev. senere versjon.
sjekka gjennom resten av ''mappa'' di, mye bra der!
-s
Bildet vekker dunkle assosiasjoner til Magrittes speilbilder. Men står fjellstøtt på sine egne, originale ben.
Jeg forstår problemet ditt med å finne tittel til bildet.
- Kristoffer
~~hilde~~
Janne
Kommentaren jeg skrev tidligere, er nok preget av at jeg ved første blikk lot meg blende av den kompositoriske oppbyggingen og det gode håndverksmessige arbeidet.
Innholdsmessig synes jeg imidlertid bildet står langt svakere nå. Når alt kommer til alt, er det jo innholdet, ikke teknikken, som avgjør et bildes potensiale for tidløse verdi. Det jeg fester meg ved, er det sjokkerte/overraskede uttrykket mannen til høyre har. Denne personen fungerer på et vis som bildets 'forteller', samtidig som han også er deltaker. Det som slår meg, er at du i stor grad lar denne deltakende fortelleren tolke bildet ferdig for betrakterne av bildet.
En god psykologisk thriller når fram først og fremst på grunn av alt det som nettopp ikke staves i klartekst. Jeg har kommet til at bildet ville virke langt sterkere om denne personens uttrykk ikke var så påtatt åpenlyst og forutsigbart. Hvis han ikke i denne grad instruerte betrakteren, hadde det styrket bildet - og også gjort det mer severdig over tid.
- Kristoffer
Brit